תיק השקעות – לנהל לבד או לאפשר לבית השקעות מקצועי לנהל עבורכם?

מורן בלסר5 דקות קריאה
האם תיק השקעות מנהלים לבד או לא?
שתף:

ריבית המשק בישראל כיום היא 0.1% – וזה אומר, שבעוד מחיר ההלוואות הוא זול עד כדי גיחוך – התשואות על השקעות הן נמוכות עד כדי לא שוות את המאמץ. בעוד הריבית במשק הישראלי היא נמוכה מזה מעל שלוש שנים, המשקיעים ממשכים ומחפשים אפיקים אלטרנטיביים להשקעות בתשואות ריאליות שלפחות ינצחו את המדד – אולם השקעות שונות הן בעלות חסרונות שונים, השניים העיקריים הם כמובן רמת הסיכון ונזילות הכספים להשקעה. תיק השקעות הוא אפשרות מנצחת לאפיק השקעה שעשוי לספק תשואות נאות – כשהשליטה על פיזור הסיכונים נמצאת בידיים שלכם. יש שתי אפשרויות להתמודד עם ניהול תיק השקעות – אתם יכולים לאפשר ניהול מקצועי מטעם אחד מעשרות בתי השקעות המציעים שירות כזה בארץ – או שאתם יכולים לנהל את תיק ההשקעות שלכם לבד. לפניכם – כל היתרונות והחסרונות לניהול עצמאי של תיק השקעות, להחלטה פשוטה יותר.

 

תיק השקעות מנהלים לבד?
ניהול תיק השקעות – באופן עצמאי או באמצעות השירותים המקצועיים של בתי השקעות בארץ?

 

ניהול עצמאי של תיק השקעות – ידרוש מכם הרבה משאבים

כל תיק השקעות מכיל פרופורציות שונות של מוצרי השקעה שאפשר לחלק אותם לשתיים – מוצרי השקעה ברמת סיכון נמוכה (כמו אג”ח בעיקר, וגם קרנות ריט להשקעה בנדל”ן או השקעות אחרות שנחשבות יציבות ומתאימות לטווח ארוך), ומוצרי השקעה ברמת סיכון גבוהה (מניות בעיקר). המוטיבציה להשקיע במוצרי השקעה “מסוכנים” היא כמובן הסיכוי לתשואה גבוהה. מוצרים בסיכון נמוך, משמשים לגידור אלה בסיכון גבוה או לפיזור הסיכון. לא תרוויחו הרבה – אבל לפחות לא תפסידו. הבחירה הראשונה בניהול תיק השקעות היא, אם כן, מה תהיה הפרופורציה, בין המוצרים בסיכון נמוך לבין המוצרים בסיכון גבוה?

 

על מנת לבחור הרכב שיתאים לכם ויספק תשואות מיטביות בניהול תיק השקעות, אתם חייבים לדעת באילו מוצרי השקעה אתם רוצים להשקיע ואיך תחלקו את הכסף. אם אתם לא בטוחים איך להתחיל – תוכלו להיעזר במודלים מפורסמים של משקיעים ידועים לבניית תיק השקעות מנצח, כמו למשל “תיק שלוש הקרנות” שפורסם בספר ההדרכה בשם “המדריך למשקיעם של בוגלהד’ס” ומציע מודל בפיזור של 60%-40% בין מניות ואג”ח; מודל תיק ההשקעות של וורן באפט, 90% מניות או השקעה בקרנות מחקות מדדים, ועוד 10% באג”ח; ועוד. ניתן גם לאתר “גורואים להשקעות” המנהלים בלוגים מרובי צפיות ומחלקים עצות בנוגע לניהול תיק השקעות והמלצות אישיות בנוגע לרכישה ומכירה של מוצרי השקעה שונים – כאן תצטרכו לאתר מדריך אמין, מכיוון שללא ספר תיחשפו להרבה כאלה שהם פחות מקצועיים.

 

חשוב שתדעו, כי לאחר הבנייה הראשונית של תיק השקעות, תצטרכו לנהל את תיק ההשקעות שלכם – החלקים הפסיביים, נטולי הסיכון, בתיק ההשקעות שלכם ידרשו פחות תשומת לב, בעוד ניהול החלק הספקולטיבי, המנות והמוצרים עתירי הסיכון בתיק ההשקעות – ידרשו כפי הנראה תשומת לב יומית.

 

ניהול תיק השקעות בבתי ההשקעות בארץ

ניהול תיק באחד מבתי ההשקעות הרבים בארץ מאפשר ניהול מקצועי, יומי, מגובה במחקר ואנליזה של צוות מתמחה, ובאופן אישי, של מנהלי השקעות מדופלמים, באופן שקוף ותוך יישום אסטרטגיות השקעה שיתאימו לתפישת העולם ולהעדפת הסיכון שלכם. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על ניהול תיק השקעות בבתי ההשקעות בארץ:

 

  • כל בתי ההשקעות בארץ מציעים שירותי ניהול אישיים לתיקי השקעות החל מסכום מינימאלי, בדרך כלל של לא פחות מ – 250,000 ש”ח
  • תתבקשו לשלם דמי ניהול עבור ניהול תיק ההשקעות שלכם, בדרך כלל בסדר גודל של 2% מהקרן
  • תוכלו תמיד לראות את תיק ההשקעות שלכם בחשבון הבנק המנוהל שלכם, אולם איכות הקשר מול מנהל ההשקעות שלכם ויכולתכם להשפיע על בחירות הנכסים בתיק לעיתים מוגבלות – חלק מהבחירות בתיק ההשקעות מתקבלות כתוצאה מהניסיון והמחקר של בית ההשקעות, ולאו דווקא על פי הבחירות שלכם

 

בסופו של יום, כנראה שניהול תיק השקעות בבית השקעות הוא בעל יתרונות רבים, במיוחד עבור משקיעים שלא מעוניינים לנהל את תיק ההשקעות שלהם בעצמם, על הזמן, המשאבים, הידע הנדרש ותשומת הלב הכרוכים בעניין. עם זאת, על מנת לנהל תיק השקעות בבתי ההשקעות הגדולים בארץ – אתם נדרשים להשקיע סכום התחלתי גבוה יחסית, ולשלם בעד השירות שתקבלו, אחוז מסויים מהקרן כדמי ניהול.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme